Informacje

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

ŚWIATOWY DZIEŃ PRAW KONSUMENTA Z KUTNOWSKĄ POLICJĄ

Światowy Dzień Konsumenta to doskonała okazja do zwrócenia uwagi na kwestie bezpieczeństwa – szczególnie w sieci. Internet pełen jest pułapek i oszustów, którzy tylko czekają na nieostrożnych użytkowników. Dlatego właśnie dziś funkcjonariusze z Komendy Powiatowej Policji w Kutnie wzięli aktywny udział w obchodach organizowanych w Zespole Szkół Nr 3 imienia Władysława Grabskiego w Kutnie.

Światowy Dzień Praw Konsumenta „świętowany” jest w wielu krajach pod różnymi hasłami, ale cel jest wspólny: uświadomić obywatelom, że odpowiedni poziom ochrony konsumenta przyczynia się do zwiększenia poczucia bezpieczeństwa i sprawiedliwości w społeczeństwie i że poziom ochrony powinien być adekwatny do wyzwań XXI wieku.

15 marca 2023 roku w Zespole Szkół nr 3 im. Władysława Grabskiego odbyły się uroczyste obchody Światowego Dnia Praw Konsumenta. Jest to dzień nas wszystkich, bo wszyscy jesteśmy konsumentami, ale głównymi odbiorcami spotkania byli uczniowie kutnowskich szkół ponadpodstawowych. Młodzież poprzez zaprezentowanie tematycznych scenek omawiała problemy konsumenckie i roszczenie swoich praw. Podczas obchodów nie mogło zabraknąć funkcjonariuszy z Komendy Powiatowej Policji w Kutnie, którzy przekazali cenne informacje na temat przestrzegania zasad bezpieczeństwa w Internecie. Policjantki omówiły zagrożenia z jakimi najczęściej mogą spotkać się młodzi konsumenci w Internecie oraz udzieliły wskazówek jak nie stać się ofiarą oszustów i  przestępstw internetowych na przykład podczas dokonywania zakupów.

ZAKUPY W INTERNECIE BEZ STRAT- PAMIĘTAJMY!
Zamawiając i odbierając wybrany przedmiot zwróćmy uwagę na:

  • podaną cenę produktu – gdy jest zbyt niska może to sugerować towar podrobiony
  • przed zakupem zorientujmy się kim jest osoba sprzedająca - mając pozytywne opinie możemy być pewniejsi zakupu
  • sprawdzajmy od kiedy konto sprzedawcy widnieje w serwisie i ilu użytkowników korzystało z jego usług
  • za każdym razem czytajmy regulamin sklepu i opis aukcji serwisu z którego korzystamy
  • domagajmy się potwierdzenia nadania przesyłki, nie wpłacajmy pieniędzy przed potwierdzeniem wygranej licytacji
  • nie kasujmy korespondencji ze sprzedającym – w przypadku oszustwa jest ona dowodem potwierdzającym zakup
  • sprawdzajmy otrzymają przesyłkę – jeśli towar jest niezgodny z zamówieniem poinformujmy o tym Policję.

mł. asp. Daria Olczyk
 

  • policjantka przeprowadzająca pogadankę na temat bezpieczeństwa w internecie.
  • policjantka podczas omawiania zagrożeń w internecie dla młodzieży.
Powrót na górę strony