Deklaracja dostępności
Osoby głuchonieme i słabosłyszące mogą kontaktować się z Komendą Powiatową Policji w Kutnie osobiście zgłaszając się w siedzibie jednostki przy ul. Toruńskiej w godz. 7.30-15.30 oraz za pośrednictwem:
telefonu (za pośrednictwem osoby przybranej) – 112
poczty elektronicznej – dyzurny@kutno.ld.policja.gov.pl
Zgodnie z obowiązującą od dnia 1 kwietnia 2012 roku ustawą o języku migowym i innych środkach komunikowania się osoba uprawniona może skorzystać z pomocy osoby przybranej, tzn. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia się z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwianiu spraw w organach administracji publicznej.
Ponadto w sprawach skomplikowanych lub w sytuacji braku możliwości skorzystania z pomocy osoby przybranej, osoba uprawniona może skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika, powoływanego przez KWP w Łodzi na tę okoliczność.
Osoba, która zamierza skorzystać z usługi tłumacza, powinna zgłosić ten fakt w komendzie ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się (PJM, SJM, SKOGN) na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Zgłoszenie potrzeby skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego (PJM, SJM, SKOGN)
Usługa tłumacza jest bezpłatna dla osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U z 2011 r., Nr 127, poz. 721 z późn. zm.).
Deklaracja dostępności
Komenda Wojewódzka Policji w Kutnie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Komendy Powiatowej Policji w Kutnie.
Data publikacji strony internetowej: 2016.01.19.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2021.03.31.
Data ostatniego przeglądu: 2024-03-31
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. Na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano napisów dla osób Głuchych. Napisy będą dodawane w miarę możliwości, sukcesywnie do filmów. Wyłączenia dotyczą filmów, które zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-23. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą do kontaktu jest podinsp. Małgorzata Ratajczyk koordynator ds. zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, adres poczty elektronicznej prawaczlowieka@ld.policja.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 47 841 27 75. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Komenda Powiatowa Policji w Kutnie, mieści się w Kutnie przy ul. Toruńskiej 14. Do wejścia głównego prowadzą schody oraz podjazd dla wózków. Drzwi wejściowe otwierają się szeroko umożliwiając swobodny wjazd osoby z niepełnosprawnością ruchową. W holu głównym po lewej stronie od wejścia znajduje się pomieszczenie oficera dyżurnego. Aby skontaktować się bezpośrednio z oficerem dyżurnym bądź jego zastępcą, należy skorzystać z telefonu, który wisi na ścianie po prawej stornie od wejścia głównego. Również z tego telefonu można skorzystać aby połączyć się z policjantem lub pracownikiem Policji. P prawej stronie od wejścia znajduje sie pulpit recepcji gdzie za odpowiednią przesłoną siedzi pacownik, który może pomóc w skontaktowaniu się z odpowiednią osobą. Na wprost od wejścia głównego znajduje się wejście na teren obiektu. Przejście z punku obsługi interesantów do dalszej części obiektu zabezpieczone jest drzwiami z czytnikiem dostępu. Interesanci odbierani są z punktu obsługi interesantów i poruszają się po terenie KPP w Kutnie w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika policji (osoby wprowadzającej). Na parterze znajduje się po prawej stronie toaleta dla interesantów, przystosowana dla osób z niepełnosprawnością. W budynku nie ma windy. Toalety dla interesantów znajdują się na każdym piętrze budynku. Toalety na piętrach nie są przystosowane do potrzeb osób poruszających się na wózku. Przed budynkiem, na parkingu wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. W budynku nie ma tłumacza języka migowego, konieczność kontaktu z udziałem tłumacza języka migowego należy zgłosić minimum na 3 dni przed planowaną wizytą.
Zgłoszenie potrzeby skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego znajduje si na stronie internetowej KPP w Kutnie:
http://bip.kutno.kpp.policja.gov.pl/269/informacje-dla-osob-glu/21877,Informacje-dla-osob-gluchych-i-slaboslyszacych.html gdzie zawarte są informacje dotyczące sposobów kontaktu z KPP w Kutnie dla osób głuchoniemych i słabosłyszących.
W zgłoszeniu należy wpisać następujące dane: imię i nazwisko; adres (ulica, kod pocztowy, miejscowość); sposób kontaktowania się z osobą uprawnioną (adres poczty elektronicznej, numer faksu, numer telefonu); rodzaj sprawy, z jaką zgłasza się osoba uprawniona, lub nazwę wydziału do którego zgłasza sprawę (lub który prowadzi sprawę już rozpoczętą); termin spotkania (zgłoszenie należy przesłać co najmniej na 3 dni robocze przed spotkaniem); podać metodę komunikacji (polski język migowy, system językowo-migowy, sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych). Istnieje również możliwość umówienia spotkania w domu osoby z niepełnosprawnością, która nie jest w stanie samodzielnie dotrzeć do urzędu. Wymaga to wcześniejszych uzgodnień z koordynatorem ds. zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Osoby niesłyszące mogą skontaktować się z Komendą Powiatową Policji w Kutnie:
telefon (za pośrednictwem osoby przybranej) – 112
poczta elektroniczna – dyzurny@kutno.ld.policja.gov.pl