Deklaracja dostępności
Osoby głuchonieme i słabosłyszące mogą kontaktować się z Komendą Powiatową Policji w Kutnie osobiście zgłaszając się w siedzibie jednostki przy ul. Toruńskiej w godz. 7.30-15.30 oraz za pośrednictwem:
telefonu (za pośrednictwem osoby przybranej) – 112
poczty elektronicznej – dyzurny@kutno.ld.policja.gov.pl
Zgodnie z obowiązującą od dnia 1 kwietnia 2012 roku ustawą o języku migowym i innych środkach komunikowania się osoba uprawniona może skorzystać z pomocy osoby przybranej, tzn. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia się z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwianiu spraw w organach administracji publicznej.
Ponadto w sprawach skomplikowanych lub w sytuacji braku możliwości skorzystania z pomocy osoby przybranej, osoba uprawniona może skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika, powoływanego przez KWP w Łodzi na tę okoliczność.
Osoba, która zamierza skorzystać z usługi tłumacza, powinna zgłosić ten fakt w komendzie ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się (PJM, SJM, SKOGN) na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Zgłoszenie potrzeby skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego (PJM, SJM, SKOGN)
Usługa tłumacza jest bezpłatna dla osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U z 2011 r., Nr 127, poz. 721 z późn. zm.).
Deklaracja dostępności
Komenda Powiatowa Policji w Kutnie zapewnia dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://kutno.policja.gov.pl/ebe/
• Data publikacji strony internetowej: 18 kwietnia 2016 roku
• Data ostatniej dużej aktualizacji: 28 mara 2025 roku
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz wytycznymi WCAG 2.1. z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Ze względu na ograniczenia techniczne aplikacja typu "wirtualny spacer" nie jest dostępna.
Niezgodność z załącznikiem
1. Nie wszystkie linki do dokumentów, które są do pobrania mają informacje o formacie, rozmiarze i języku.
2. Nie wszystkie elementy treści zostały oznaczone znacznikiem lang.
3. Pola formularzy mogą nie mieć odpowiednio powiązanych etykiet.
4. Nie wszystkie linki posiadają atrybut tytuł.
5. Niektóre teksty i elementy interaktywne na stronie mogą mieć zbyt niski kontrast w stosunku do tła, co utrudnia ich odczytanie osobom słabowidzącym.
6. Pliki PDF, DOC i tym podobne, redaktorzy starają się ograniczyć do minimum, starają się osadzać teksty bezpośrednio w serwisie.
Treści nieobjęte przepisami:
1. Na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano audiodeskrypcji z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej. Wszystkie nowe filmy dodawane na naszej stronie mają dodawaną audiodeskrypcję.
2. Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 roku nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować. Na stronie opublikowano treści które pochodzą z różnych źródeł, są obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co wpłynęło na ostateczny kształt, w tym ich treść.
Nadmierne koszty
Właścicielem domeny jest Komenda Główna Policji, korzystamy z narzuconych szablonów, w których nie możemy wprowadzać zmian.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
• Data sporządzenia deklaracji: 1 styczeń 2021 rok
• Data ostatniego przeglądu deklaracji: 28 marca 2025 roku.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej
Informacje zwrotnie i dane kontaktowe.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą do kontaktu jest aspirant Daria Olczyk, Zespół Informatyki i Łączności Komendy Powiatowej Policji w Kutnie, koordynatorzy do spraw zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, adres poczty elektronicznej: rzecznik@kutno.ld.policja.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 47 842 22 88. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Dodatkowo można również kontaktować się z sekretariatem komendanta, telefon 47 842 22 00, adres poczty elektronicznej: komendant@kutno.ld.policja.gov.pl.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji i tym podobne.
Żądanie powinno zawierać:
• imię i nazwisko osoby zgłaszającej,
• dane kontaktowe osoby zgłaszającej (na przykład numer telefonu, e-mail),
• dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
• opis na czym polega problem i określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Obsługa skarg i wniosków o zapewnienie dostępności:
Jeśli złożyłeś wniosek o zapewnienie dostępności do podmiotu publicznego, a podmiot ten dostępności nie zapewnił lub nie zapewnił Ci dostępu alternatywnego masz prawo złożyć skargę. Zgodnie z artykułem 32 ustęp 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami masz 30 dni na złożenie skargi od daty upływu terminu na zapewnienie dostępności przez organ, do którego został złożony wniosek o zapewnienie dostępności.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Komenda Powiatowa Policji w Kutnie, ulica Toruńska 14, 99-300 Kutno
Komenda Powiatowa Policji w Kutnie, w której interesanci mogą załatwić sprawę, znajduje się przy ulicy Toruńskiej 14 w Kutnie. Siedziba oznaczona jest tablicą informacyjną umieszczoną na gmachu budynku przy wejściu głównym. Wejście na teren Komendy znajduje się od strony ulicy Toruńskiej. Budynek Komendy składa się z jednego trzykondygnacyjnego budynku, w którym znajdują się pomieszczenia administracyjno-biurowe. Budynek nie jest wyposażony w windy.
Dojazd do Komendy Powiatowej Policji w Kutnie.Do Komendy można dojechać komunikacją miejską. Najbliższy przystanek autobusowy mieści się przy ulicy Toruńskiej, usytuowany jest obok budynku Komendy, po tej samej stronie ulicy co budynek jednostki Policji.
Parking. W bliskiej odległości od wejścia głównego przy ulicy Toruńskiej znajduje się ogólnodostępny parking, na którym zapewniono miejsce przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami.
Wejście do Komendy Powiatowej Policji w Kutnie. Wejście główne do budynku Komendy Powiatowej Policji w Kutnie znajduje się na terenie otwartym, przy ulicy Toruńskiej. Do wejścia głównego prowadzą schody. Po prawej stronie od nich znajduje się podjazd umożliwiający dostanie się do budynku osobom poruszających się na wózku. W hallu głównym znajduje się poczekalnia i recepcja. Po lewej stronie od wejścia znajduje się Stanowisko Kierowania, gdzie całodobowo prowadzona jest obsługa interesantów przez oficera dyżurnego Komendy Powiatowej Policji w Kutnie lub jego zastępcę. Natomiast po prawej stronie znajduje się recepcja, gdzie w godzinach 7.30-15.30 dostępny dla interesantów jest pracownik cywilny, który również kieruje interesantów do właściwego policjanta. Obsługujący interesantów powiadamia telefonicznie funkcjonariusza lub pracownika Policji o oczekującym interesancie. Przejście z pomieszczenia poczekalni do dalszej części obiektu zabezpieczone jest drzwiami. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Odbierani są z recepcji i poruszają się po terenie Komendy wyłącznie w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika - osoby wprowadzającej. Drzwi wejściowe otwierają się szeroko, umożliwiając swobodny wjazd osoby z niepełnosprawnością ruchową. Toalety znajdują się na każdym piętrze budynku, jednak tylko toaleta na parterze dostosowana jest do potrzeb osób poruszających się na wózku. Na parterze znajduje się pokój, do którego wiodą szeroko otwierane drzwi. Pomieszczenie to jest dostosowane aby wykonywać czynności z osobami z niepełnosprawnością. W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. W budynku znajdują się schody prowadzące na wszystkie kondygnacje. Korytarze mają szerokość powyżej 120 centymetrów jednak brak windy uniemożliwia dostęp do wyższych kondygnacji osobom z ograniczoną mobilnością. Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenie na parterze. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, przy recepcji znajduje się tyflomapa. Drugie wejście do budynku Komendy znajduje się od strony ogrodzonego dziedzińca i jest ono przeznaczone wyłącznie dla funkcjonariuszy i pracowników Komendy Powiatowej Policji w Kutnie.
Komisariat Policji w Krośniewicach, ulica Bolesława Prusa 19, Krośniewice
Komisariat Policji w Krośniewicach, w którym interesanci mogą załatwić sprawę, znajduje się przy ulicy Bolesława Prusa 19 w Krośniewicach. Siedziba oznaczona jest tablicą informacyjną umieszczoną na gmachu budynku przy wejściu głównym. Wejście główne na teren Komisariatu znajduje się od strony ulicy Prusa. Budynek Komisariatu składa się z dwóch kondygnacji, w których znajdują się pomieszczenia administracyjno-biurowe. Budynek nie jest wyposażony w windy.
Dojazd do Komisariatu Policji w Krośniewicach. Do Komisariatu można dojechać również komunikacją miejską. Najbliższy przystanek autobusowy znajduje się przy Placu Wolności jest usytuowany w odległości około 400 metrów od budynku Komisariatu Policji.
Parking. W bliskiej odległości od wejścia głównego przy ulicy Prusa, znajduje się parking przeznaczony dla interesantów wzdłuż ulicy Prusa, nie ma zapewnionego miejsca parkingowego przeznaczonego dla osób z niepełnosprawnościami.
Wejście do Komisariatu Policji w Krośniewicach. Wejście do budynku wiedzie schodami, a po prawej stronie znajduje się podjazd dla osób poruszających się na wózkach. Po wejściu do budynku znajduje się hol, po jego lewej stronie znajduje się pomieszczenie obsługi interesantów. Z holu do wewnątrz budynku prowadzą drzwi zabezpieczone czytnikiem dostępu. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie, a jedynie w asyście funkcjonariusza Policji. Można również kontaktować się telefonicznie z dyżurnym Komendy Powiatowej Policji w Kutnie pod numerem telefonu 47 842 21 00.
Pomieszczenia komisariatu zlokalizowane są na dwóch kondygnacjach, gdzie znajdują się także toalety. Na parterze znajduje się toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami, jest również pokój do wykonywania czynności z takimi osobami. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń służbowych można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Istnieje możliwość załatwienia sprawy za pomocą tłumacza polskiego języka migowego.
Komisariat Policji w Żychlinie, ulica Łukasińskiego 14
Komisariat Policji w Żychlinie, w którym interesanci mogą załatwić sprawę, znajduje się na ulicy Łukasińskiego 14. Siedziba Komisariatu oznaczona jest tablicą informacyjną znajdującą się na ścianie przedniej budynku, który posiada ogrodzenie ze wszystkich stron. Na placu wewnętrznym mogą parkować tylko pojazdy służbowe, miejsce parkingowe dla interesantów wyznaczone jest przed budynkiem Komisariatu. Nie ma tutaj wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnościami. Budynek Komisariatu Policji w Żychlinie zawiera dwie kondygnacje, wysoki parter i piętro. Pomieszczenia biurowe znajdują się na wszystkich kondygnacjach budynku. Nie ma podjazdu umożliwiającego dostanie się do budynku osób poruszających się na wózkach. Wewnątrz budynku, od drzwi wejściowych na parter (podwyższony) prowadzą schody betonowe, składające się z 7 stopni, do ściany przytwierdzona jest poręcz ułatwiająca wejście i zejście po schodach. Po pokonaniu tych schodów osoby znajdują się w poczekalni posterunku, skąd interesanci odbierani są przez funkcjonariusza policji i w jego obecności wchodzą do wskazanego pomieszczenia służbowego. Funkcjonariusz posterunku, który przyjmuje interesanta, kieruje go do właściwego policjanta lub pełniącego dyżur od poniedziałku do piątku w godzinach. od 7.30 do 15.30. W pozostałe dni tygodnia i godziny kontakt telefoniczny z dyżurnym Komendy Powiatowej Policji w Kutnie pod numerem telefonu 47 842 21 00. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie, a jedynie w asyście funkcjonariusza Policji. Budynek nie jest wyposażony w podjazd dla osób z niepełnosprawnościami, ani windę, nie ma też pokoju przesłuchań i toalety dla osób z niepełnosprawnościami. Czynności z osobami z niepełnosprawnością ruchową, za ich zgodą wykonywane mogą być w ich miejscu zamieszkania. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń służbowych można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Istnieje możliwość załatwienia sprawy za pomocą tłumacza polskiego języka migowego.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Istnieje możliwość załatwienia sprawy za pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online.
Osoby głuche i słabosłyszące mogą kontaktować się z Komendą Powiatową Policji w Kutnie osobiście, zgłaszając się w siedzibie jednostki przy ulicy Toruńskiej 14, w godzinach od 7.30 do 15.30 oraz za pośrednictwem:
• telefonu za pośrednictwem osoby przybranej – 112 lub 47 842 21 00 - Stanowisko Kierowania Komendy Powiatowej Policji w Kutnie,
• poczty elektronicznej: dyzurny@kutno.ld.policja.gov.pl - Stanowisko Kierowania Komendy Powiatowej Policji w Bełchatowie,
• poczty elektronicznej komendant@kutno.ld.policja.gov.pl,
• telefonu za pośrednictwem osoby przybranej 47 842 22 00,
Osoba, która zamierza skorzystać z usługi tłumacza, powinna zgłosić ten fakt w komendzie ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się (PJM, SJM, SKOGN) na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Usługa tłumacza jest bezpłatna dla osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, Dz. U. z 2011 roku., numer 127, pozycja 721 z późniejszymi zmianami.
Osoby głuche i słabosłyszące mogą kontaktować się również z jednostkami podległymi Komendzie Powiatowej Policji w Kutnie:
• Komisariatem Policji w Krośniewicach osobiście, zgłaszając się w siedzibie jednostki pod adresem 99-340 Krośniewice, ulica Prusa 19 od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30 oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej: komendant.krosniewice@kutno.ld.policja.gov.pl oraz dzwoniąc za pośrednictwem osoby przybranej pod numer telefonu sekretariatu KP w Krośniewicach 47 842 24 11.
• Komisariatem Policji w Żychlinie osobiście, zgłaszając się w siedzibie jednostki pod adresem 99-320, ulica Łukasińskiego 14, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30 oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej: kpzychlin@kutno.ld.policja.gov.pl oraz dzwoniąc za pośrednictwem osoby przybranej pod numer telefonu 47 842 25 21 .
W pozostałych dniach i godzinach należy kontaktować się z dyżurnym Komendy Powiatowej Policji w Bełchatowie pod numerem telefonu 47 846 52 11 na zasadach wskazanych powyżej.
Koordynatorem do spraw dostępności w Komendzie Powiatowej Policji w Kutnie jest aspirant Daria Olczyk
Kontakt: Komenda Powiatowa Policji w Kutnie
ulica Toruńska 14, 99-300 Kutno
telefon 47 842 22 88
email: rzecznik@kutno.ld.policja.gov.pl
Zgłoszenie potrzeby skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego znajduje si na stronie internetowej KPP w Kutnie:
http://bip.kutno.kpp.policja.gov.pl/269/informacje-dla-osob-glu/21877,Informacje-dla-osob-gluchych-i-slaboslyszacych.html gdzie zawarte są informacje dotyczące sposobów kontaktu z KPP w Kutnie dla osób głuchoniemych i słabosłyszących.
W zgłoszeniu należy wpisać następujące dane: imię i nazwisko; adres (ulica, kod pocztowy, miejscowość); sposób kontaktowania się z osobą uprawnioną (adres poczty elektronicznej, numer faksu, numer telefonu); rodzaj sprawy, z jaką zgłasza się osoba uprawniona, lub nazwę wydziału do którego zgłasza sprawę (lub który prowadzi sprawę już rozpoczętą); termin spotkania (zgłoszenie należy przesłać co najmniej na 3 dni robocze przed spotkaniem); podać metodę komunikacji (polski język migowy, system językowo-migowy, sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych). Istnieje również możliwość umówienia spotkania w domu osoby z niepełnosprawnością, która nie jest w stanie samodzielnie dotrzeć do urzędu. Wymaga to wcześniejszych uzgodnień z koordynatorem ds. zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Osoby niesłyszące mogą skontaktować się z Komendą Powiatową Policji w Kutnie:
telefon (za pośrednictwem osoby przybranej) – 112
poczta elektroniczna – dyzurny@kutno.ld.policja.gov.pl