Oszustwa metodą na BLIK - OSTRZEGAMY !!!
Policjanci z kutnowskiej komendy ostrzegają przed różnymi metodami wyłudzania pieniędzy. Bardzo popularną wśród oszustów ostatnio jest metoda przy wykorzystaniu kodu „BLIK”. W ostatnich dniach kolejne osoby powiadomiły funkcjonariuszy o przypadkach kradzieży pieniędzy z konta za pomocą wyłudzonych kodów płatności. Oszuści dzwoniąc podają się za przedstawicieli banków, bądź za pośrednictwem komunikatorów podszywają się pod naszych znajomych i uzyskują kod z dostępem do naszych płatności. Apelujemy o zachowanie zdrowego rozsądku i ostrożności w sprawach finansowych.
Na czym polega oszustwo metodą na BLIK? Chcąc wyłudzić pieniądze oszuści za pomocą powszechnych komunikatorów podają się za naszych znajomych i pod pretekstem pilnych płatności proszą o wygenerowanie kodu blik. Najczęściej tłumaczą to chwilowym brakiem dostępu do środków zgromadzonych na swoim koncie. W ten sposób łatwowierność prowadzi do uszczuplenia naszych oszczędności. Kolejna metoda to telefon od przedstawiciela firmy pożyczkowej. „Konsultant” informuje, że na nasz wniosek został przyznana pożyczka i prosi o numer konta, a kiedy temu zaprzeczamy przekazuje, że skontaktuje się z naszym bankiem i za kilka minut zadzwoni do nas ich przedstawiciel. Kiedy tak się dzieje to słyszymy, że rozmawiamy z przedstawicielem departamentu bezpieczeństwa banku i nasze oszczędności należy przesłać za pośrednictwem kodu blik na tymczasowe konto. W taki sposób kolejna kwota nie wraca już na nasze konto.
Przestrzegamy – jeśli otrzymujemy prośbę o pożyczkę, nie działajmy pochopnie. Sprawdźmy najpierw czy osoba, która do nas napisała lub której prośba dotyczy rzeczywiście potrzebuje naszej pomocy. Jeśli otrzymamy od znajomego prośbę o przelew za pomocą BLIK-a lub o przekazanie kodu BLIK - zadzwońmy do tej osoby i potwierdźmy jej prośbę. Pomoże to nam uniknąć nieprzyjemności. Pamiętajmy o tym, aby NIGDY nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawać nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe, nie przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów.
podkom. Edyta Machnik