kampania społeczna „Zwolnij, bo się przejedziesz”
"Zwolnij, bo się przejedziesz"- to ogólnopolska kampania społeczna realizowana przez działającą w Ministerstwie Infrastruktury Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, o jeździe z nadmierną prędkością, której ambasadorem jest aktor Dawid Ogrodnik. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na zagrożenia związane z nadmierną prędkością oraz promowanie bezpiecznego zachowania na drogach.
Pośpiech oraz przekonanie o własnych umiejętnościach, połączone z pewnością dotyczącą technicznych możliwości samochodu to najczęstsze powody przekraczania prędkości przez polskich kierowców. Na problem zbyt szybkiej jazdy zwraca uwagę rozpoczęta właśnie ogólnopolska kampania społeczna „Zwolnij, bo się przejedziesz”, realizowana przez działającą w Ministerstwie Infrastruktury Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Hasło kampanii „Zwolnij, bo się przejedziesz” ma skłaniać do refleksji. Pozwala opowiedzieć się po stronie korzyści wynikających z bezpiecznej jazdy, dlatego bohater kampanii, grany przez znanego aktora Dawida Ogrodnika, jest uosobieniem najlepszego kolegi, który nie gani, nie karci, a po prostu podpowiada, że warto zwolnić, gdy jedziemy samochodem.
Więcej informacji na temat kampanii na stronie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego tutaj
źródło: KRBRD