Struktura KPP w Kutnie

Wydział Ruchu Drogowego

Naczelnik: kom. Tomasz Dąbrowski  
   nr tel. 47 842 22 66
 
 z-ca Naczelnika asp.szt. Andrzej Góralski
nr tel. 47 842 22 38
  
Do zadań realizowanych przez Wydział Ruchu Drogowego w zakresie ochrony bezpieczeństwa i porządku na drogach należy w szczególności:
Na podstawie statystyki i analiz stanu bezpieczeństwa podejmowanie działań zmierzających do ograniczenia zdarzeń drogowych poprzez:

  • odpowiednie planowanie służb z uwzględnieniem miejsc, czasu i rodzaju zagrożeń,
  • planowanie wzmożonych działań pod kątem występujących zagrożeń,
  • dostosowanie represji do poszczególnych rodzajów zagrożeń;
  • organizowanie działań kontrolno – profilaktycznych w szczególności ukierunkowanych na:
  • ujawnianie kierujących poruszających się z nadmierną prędkością,
  • stosowanie pasów bezpieczeństwa i innych urządzeń ochronnych,                 
  • kontrolę trzeźwości kierujących,
  • kształtowanie właściwych zachowań wśród niechronionych uczestników ruchu drogowego oraz kierujących w stosunku do ww,
  • ograniczenie innych przyczyn zdarzeń drogowych,
  • ujawnianie nieprawidłowości stanu technicznego pojazdów oraz braków w ich wyposażeniu,
  • współpraca z instytucjami i organami społecznymi realizującymi zadania z zakresu bezpieczeństwa w ruchu drogowym m.in. z,
  • instytucjami właściwymi do spraw związanych z organizacją ruchu na drogach, właścicielami i zarządcami dróg, organami zarządzającymi ruchem na drogach,
  • strażami gminnymi;
  • komisjami społecznymi;
  • organizatorami imprez na drogach;
  • organami samorządu terytorialnego;
  • realizacja zadań w zakresie kontroli transportu drogowego (osób i rzeczy), nadzoru nad przewozem materiałów niebezpiecznych, zleconego odgórnego pilotażu pojazdów oraz zabezpieczenia imprez i uroczystości odbywających się na drogach publicznych;
  • udzielanie  informacji  i wydawanie  zaświadczeń zainteresowanym w  zakresie posiadanych przez nich punktów karnych za naruszenia przepisów ruchu drogowego;
  • uzupełnianie i sprawowanie nadzoru nad funkcjonowaniem bazy „SEWiK”;
  • sporządzanie sprawozdawczości w systemie SESPOL.

 

Powrót na górę strony